Експлуатація та обслуговування бойлера
Електричний бойлер вже давно став важливою частиною сучасної квартири чи будинку, а за відсутності централізованого постачання гарячої води він стає єдиною альтернативою газовій колонці або котлу. Однак важливо розуміти, що для забезпечення водою житла недостатньо лише купити водонагрівач, необхідно також подбати про його правильне та своєчасне обслуговування. Хто має проводити обслуговування бойлера, і з якою періодичністю?
ЧОМУ БОЙЛЕРУ ПОТРІБНО ОБСЛУГОВУВАННЯ: ЧАСТО ВИНИКАЮЧІ ПРОБЛЕМИ
Навіть якщо установка водонагрівача проведена відповідно до всіх норм та рекомендацій виробника, при його експлуатації можуть виникати різні непередбачувані ситуації та поломки. Для того щоб уберегти прилад від поломок або зменшити їх наслідки, електричний водонагрівач потрібно правильно обслуговувати. Постійний догляд та своєчасне обслуговування бойлера гарантують його тривалу та безперебійну роботу.
Найпоширеніші несправності:
- освіта на нагрівальному елементі і в самому бойлері накипу;
- засмічення запобіжного клапана чи трубок;
- несправність термодатчика.
При використанні у вашому бойлері нагрівального елемента відкритого типу часто відбувається утворення на ньому мінеральних відкладень. Це наслідок того, що він безпосередньо контактує із водою, яка може містити підвищену кількість солей. Велика кількість накипу суттєво збільшує час нагріву, відповідно і зростають витрати на електроенергію, прискорюється зношування водонагрівача та загальний термін його можливої експлуатації. Такі самі утворення можуть виникати і на трубці терморегулятора, що призводить до неправильної його роботи. За наявності у воді будь-яких домішок вони можуть забивати впускний отвір запобіжного клапана, що призводить до зменшення тиску гарячої води. Водонагрівач, який дав текти, з ймовірністю не підлягає ремонту. Це найкраще відбиває необхідність регулярного і ретельного обслуговування.
Електричний бойлер обслуговується зазвичай у такому порядку:
- в першу чергу прилад відключається від електромережі;
- зливається нагріта вода в баку через змішувач, або дають їй охолонути;
- перекривається подача холодної води;
- відкручується запобіжний клапан;
- за допомогою шлангу на патрубку подачі холодної води бак звільняється від рідини;
- знімається кришка, відключаються дроти та відгвинчується фланець ТЕНу;
- нагрівальний елемент очищається від відкладень, те ж саме можна за необхідності зробити і з трубкою термостата;
- при необхідності від накипу очищається сам бак;
- електричний водонагрівач збирається.
Теоретично всі ці роботи ви можете проводити самостійно, якщо у вас є деякі навички та інструменти. Однак, слід звернути увагу – щоб прилад підлягав гарантійному ремонту при поломці, він повинен бути регулярно обслужений ліцензованими сервісними центрами з позначкою в гарантійному талоні про такі роботи! У протилежному випадку термін гарантії припиняє свою дію.
Пам’ятайте, що магнієвий анод у бойлері – це витратний матеріал і періодично замінюється.
ТЕРМІН МІЖ ОБСЛУГОВУВАННЯМ
Як ми вже згадали вище, і підключення бойлера та його обслуговування має проводитись кваліфікованим майстром. Насамперед це важливо задля збереження гарантійних зобов’язань компанії. Майте на увазі, що не завжди є необхідність проведення всіх робіт, описаних вище. Наприклад, бойлер Атлантик з «сухим» стеатитовим ТЕНом не схильний до утворення на ньому накипу, і очищати його нагрівальний елемент немає необхідності.
Для бойлерів Atlantic встановлено такий термін обслуговування:
- 1 рік між обслуговуваннями з дати продажу;
- 6 місяців при використанні бойлера у місцях громадського харчування або на виробництві.
Деякі моделі можуть бути розраховані на іншу періодичність обслуговування, цю інформацію можна уточнити при купівлі та документації до приладу. Вибрати та купити водонагрівач для ваших потреб та технічних умов допоможе наш консультант (044) 229-56-00.
Залишити відповідь